Общи условия за предоставяне на Туристически услуги от „Синева Травел“ ЕООД

 

Настоящите Общи условия (ОУ) са предназначени за регулиране на отношенията между туроператора „Синева Травел“ ЕООД, ЕИК: 204373963, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9000, ул. „Черни връх“ №58, ателие 3, e-mail: info@sineva.bg, представляван от Калоян Николаев Влаев – управител, наричано по-долу Туроператор, с лиценз за извършване на туроператорска дейност РК-01-7769 и полица за застраховка „Отговорност на туроператора“: 03700100005077 от 10.04.2024 г. със застраховател „ЗД Евроинс“ АД, със седалище и адрес на управление в гр. София, бул. „Христофор Колумб“ № 43, тел. +359 700 17241, e-mail: office@euroins.bg, и потребителите на туристически пакети и индивидуални услуги, предоставяни от „Синева Травел“ ЕООД, посредством уебсайта sineva.bg.

Моля, прочетете настоящите Общи условия внимателно и цялостно, тъй като използвайки Уебсайта и резервирайки Услуга, предлагана на sineva.bg, Вие потвърждавате, че:

а) сте прочели и разбрали настоящите Общи условия и

б) изразявате своето изрично съгласие и приемате да се обвържете с настоящите Общи условия.

I. Определения

1. Интернет страницата sineva.bg” („Уебсайт“) е собственост на „Синева Травел“ ЕООД и е предназначена да обслужва неговата дейност като туроператор и туристически агент да предлага на потребителите услуги в областта на туризма.

2. Интерфейс на Уебсайта – това е съвкупността от уеб дизайн и уеб функционалности, посредством които Потребителят осъществява и съхранява електронна комуникация с Туроператора, неговите Агенти или други ползватели на Уебсайта.

3. Потребител – физическо лице, желаещо да закупи туристически услуги.

3.1. Потребители могат да бъдат само пълнолетни физически лица. Лица, които не отговарят на изискванията за Потребител, нямат право да закупуват услуги.

3.2. Права и задължения на Потребители по тези ОУ имат и третите лица, които се ползват от съответната услуга, макар и да не са страна по договора. Изключение правят само правата и задълженията, пряко свързани със сключването, изменението и анулирането на договора, както и комуникацията с Туроператора, посредством Уебсайта – подписване на анекси, изявление за изменение, получаване на уведомления и др.

4. Договор – това е писмено съглашение между Потребителя и Туроператора с предмет закупуване на Услуга съгласно условията за резервация на уебсайта.

5. Услуга:

5.1. Туристически пакети (ТП) – две или повече туристически услуги в пакет по определен маршрут, които продължават повече от 24 часа и/или в тях е включена нощувка, организирани и изпълнявани от Туроператор.

5.2. Индивидуална туристическа услуга – в случаите, когато Туроператорът предлага настаняване или закупуване на самолетен билет, което не е комбинирано с друга услуга в туристически пакет.

5.3. Електронно съобщение – всяко съобщение в електронна форма, което Потребителят и Туроператорът си разменят, посредством електронна поща, Интерфейса на Уебсайта или чрез други електронни средства, които позволяват възпроизвеждането на съобщението. В електронното съобщение може да има словесно изявление или такова с визуални знаци/означения, предварително разяснени на Потребителя какво означават.

II. Оферти

6. Туроператорът, пряко или чрез туристически агент, предоставя предварителна информация на Потребителите за предлаганите от него туристически пакети и услуги. Тази информация се разпространява под формата на оферти и информационни материали на Уебсайта и/или чрез брошури, каталози и други информационни материали.

7. Туроператорът е обвързан от офертата си по предходния член до изчерпване на предвидените места за записване или до настъпването на други условия, изрично предвидени в офертата. Туроператорът може да променя условията в офертата по изключение, когато интересите на Потребителите налагат това. Промените ще бъдат отразявани на Уебсайта и/или на брошурите, каталозите и другите информационни материали, и ще бъдат видими за всички Потребители.

8. Туроператорът предоставя на Потребителя резервираните Услуги според описанието и спецификациите, обявени в съответната оферта. Дейности, транспорт, хранене, екипировка и оборудване, услуги и игри, или всеки друг компонент, който не е изрично посочен в описанието или програмата на Услугите, следва да се счита като невключени в обхвата на Услугите.

9. При пътуване извън България Потребителят се задължава да осигури необходимите лични документи, оформени в съответствие с законите на посещаваната страна и Република България.

10. Необходими документи при задгранични пътувания:

* Валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването и медицинска застраховка за периода на пътуването, когато такава е предвидена като задължителна.

* За страните от ЕС, с които България е в безвизов режим, е възможно пътуване с лична карта.

* За страните, с които България е във визов режим, може да бъде получена  информация от съответните консулски служби.

* За деца под 18 години, пътуващи без някой от родителите си, се изисква нотариално заверено родителско разрешение (декларация) детето да напусне страната.

* Други документи, в зависимост от законодателството на страната/страните дестинация.

10.1. В случай, че Потребителят не представи или представи неправилно попълнена декларация или документи, в следствие на което не е допуснат да премине границата на България, Туроператорът не забавя провеждането на програмата на останалата част от групата и не дължи неустойки на Потребителя за непроведеното пътуване. Туроператорът, чрез своите служители и/или представители, не носи отговорност за предоставяне на информация, насоки или съвети по отношение на пътни документи, ваксини, облекло, багаж, специална екипировка и оборудване, местни обичаи, атмосферни условия, специфични рискове за безопасността, физически предизвикателства или местни закони и наредби. До степента, предвидена в приложимото законодателство, Туроператорът не гарантира такава информация по отношение на нейната пълнота и/или точност и не носи отговорност за грешки или пропуски в нея.

10.2. Туроператорът не носи отговорност пред Потребителя при неиздаване на виза, когато това се изисква. Туроператорът не носи отговорност за действия на гранични и митнически служби и не възмездява Потребителите, ако поради тези действия те са пропуснали едни или други Услуги от предварително подготвената програма, независимо от пропуснатия обем от Услуги.

11. Някои Услуги на Туроператора е възможно да не са подходящи за всеки. Потребителят е изцяло отговорен да прецени дали отговаря на изискванията и дали е физически подготвен, за да участва във всички дейности по резервираната Услуга. Преди заминаване всеки Потребител следва да се консултира с медицинско лице относно общото му здравословно състояние и физическа подготовка за пътуване. Туроператорът и неговите служители и/или представители не са компетентни и не предоставят медицински консултации.

III. Резервации

12. Потребителят може да направи резервация на място в офис на Туроператора, по телефон, чрез e-mail или чрез формата за резервация за съответната Услуга на Уебсайта. При извършването на резервацията Потребителят заявява желанието си да получи определена Услуга, предлагана от Туроператора, като извършва изявление, че е съгласен с Общите условия на Туроператора, както и с индивидуалните условия за конкретната оферта, които сам е избрал и одобрил.

13. Резервация на туристически пакет:

13.1. Туроператорът предлага на Уебсайта предварително пакетирани от него Туристически пакети, които са обозначени като „Екскурзии”, „Почивки“, „Пакети“, „Туристически пакети“ или по друг сходен начин.

13.2. Потребителят има възможност да сключи договор за туристически пакет електронно или чрез полагането на саморъчен подпис.

13.3. За да направи резервация на туристически пакет, Потребителят трябва да избере наличен такъв от Уебсайта или от брошурите, каталозите и другите информационни материали на Туроператора и да използва формата за резервация или да резервира в офис, чрез телефон или чрез имейл.

13.4. Ако Потребителят използва формата за резервация, налична на уебсайта на Туроператора, след направена заявка за резервация Туроператорът изпраща на предоставения от Потребителя e-mail адрес потвърждение за сключване на Договора на траен носител.

13.5. Ако Потребителят избере опция за сключване на договор чрез саморъчен подпис, съответно да резервира чрез имейл, по телефон или в офис на Туроператора, след направена заявка за резервация, Туроператорът предоставя потвърждение на резервацията и саморъчно подписан Договор, придружен със съответните приложения към него. Потребителят следва да предостави саморъчно подписан Договора обратно на Туроператора.

14. Условията за заплащане на туристически пакети се съдържат в настоящите ОУ, в раздел „Цени и плащания“, както и в конкретната оферта за туристически пакет.

15. Договорът се счита за сключен:

15.1. При електронно сключване:  след изпращане на потвърждението по т. 13.4. за сключване на Договора на траен носител.

15.2. При сключване чрез саморъчен подпис:

* след като Туроператорът получи обратно подписания от Потребителя Договор или

* с внасянето в срок на депозита или цялата сума по резервацията, когато от условията на Офертата се изисква цялата сума.

16. Ако от момента на извършване на резервацията до момента на сключването на Договора настъпят изменения в цените на резервираните услуги, Туроператорът има правото да поиска от Потребителя да му заплати разликата.

17. Резервацията се счита за направена от лицето, чиито данни са попълнени като Възложител в резервационната форма към Услугата. Като страна по договора в качеството на Потребител се явява единствено лицето, което е Възложител.

18. При липса на места или невъзможност за осъществяване на избрания от Потребителя туристически пакет или туристическа услуга, Туроператорът си запазва правото да откаже резервацията, за което ще уведоми Потребителя по подходящ начин. В такъв случай Туроператорът има право да предостави информация на Потребителя относно възможностите за замяната на желания туристически пакет или услуга с други.

19. При електронно сключване Потребителят декларира съгласието си Договорът за туристически пакет, както и договорите за индивидуални услуги, заедно с всички други съпътстващи съобщения/уведомления и изявления да бъдат разменени и сключени по електронен път, а изявленията на страните да се считат за саморъчно подписани.

20. E-mail кореспонденция между Туроператора и Потребителя на адреси:

* За Туроператора – info@sineva.bg

* За Потребителя – e-mail адресът, посочен във формата за резервация или от който е направено запитването за резервация.

21. Туроператорът ще води кореспонденцията относно резервиран Договор за Туристически пакет с Потребителя – страна по сключения договор, който поема задължението да уведомява третите лица, които се ползват от Договора, ако има такива.

22. Потребителят – страна по този Договор, декларира, че е упълномощен от третите лица – туристи, да ги запише за пътуването по настоящия Договор, да получава и дава информация от тяхно име и да изрази съгласие за обработването на личните им данни тогава, когато е необходимо.

23. В случаите по предходната алинея, в които туристите са непълнолетни, Потребителят декларира, че е получил съгласието и на поне 1 от техните родители.

IV. Цени и плащания

24. Обявените цени на Уебсайта са в лева. 

24.1. В цената на Услугата не се включва екипировка и инвентар, необходими за пътуването, освен ако обратното не е посочено изрично в условията на съответната Услуга. 

25. Потребителят се задължава да предплати цялата или част (депозит) от дължимата цена за заявената Услуга съгласно условията, описани в офертата на Услугата и настоящите Общи условия. В противен случай, Туроператорът може да анулира резервацията и да не пази повече заявените места.

25.1. Размерът на депозита, на окончателното плащане и на другите вноски по Договора, ако има такива, е определен в Офертата за съответната Услуга и е част от Договора за туристически пакет или друга туристическа услуга.

25.2. При записване в последния момент цялата сума се заплаща веднага след завършване на резервацията.

26. Плащането може да се извърши чрез:

26.1. Банков превод по сметка на Туроператора:

Синева Травел ЕООД

IBAN: BG67UNCR70001522807393

„Уникредит Булбанк“ АД

BIC/SWIFT: UNCRBGSF

26.2. С дебитна/кредитна карта, посредством виртуален пос терминал.

26.3. На място в офис на Туроператора – в брой или с дебитна/кредитна карта.

27. Плащането по банков път за съответната Услуга се счита за направено, ако в основанието са посочени номерът на резервация или номерът на Договора и сумата е постъпила по банковата сметка на Туроператора.

28. Неплащането в срок на цялата или на съответната част от дължимата цена за избраната Услуга съгласно условията, описани в Офертата,  се счита за отказ на Туриста с предвидените в Раздел IX на настоящите Общи условия последици.

V. Условия за провеждане на туристически пакети

29. Ако не е уговорено друго, Туристическите пакети се провеждат съгласно условията в офертите на отделните услуги, които ги съставляват, и съгласно които Потребителят е заявил своята резервация. В настоящия раздел са включени някои особени правила, които се прилагат като допълнение на условията в офертите, ако не им противоречат. Потребителят е длъжен да бъде на летищата за полет поне 3 часа предварително, при автобусни екскурзии – поне 30 минути предварително, в други случаи на установени срещи – поне 15 минути предвадително, с допустим толеранс за изчакване 10 минути, освен ако в Договора е указано друго.

30. При пътуване извън България Потребителят се задължава да осигури необходимите лични документи, оформени в съответствие със законите на посещаваната страна и Република България. Необходими документи при задгранични пътувания са описаните в т. 10 от Раздел II на настоящите Общи условия.

31. В случай на групово пътуване, ако Потребителят не представи или представи неправилно попълнена декларация или друг документ, вследствие на което не е допуснат да премине границата на България, Туроператорът не забавя провеждането на програмата на останалата част от групата и не дължи неустойки на Потребителя за непроведеното пътуване.

32. Потребителят се задължава да спазва законовия ред на страната, в която пътува, както и да напусне държавите, включени в пътуването, в законово разрешени срокове, в противен случай всички последици са за негова сметка и Туроператорът не носи отговорност за разходите и формалностите, свързани с връщането му в България.

33. Потребителят, който възнамерява да извърши пътуване и престой в страни с повишен риск от инфекциозни заболявания, е длъжен да премине съответна профилактика съгласно международните медицински изисквания.

34. При организирани групови пътувания Потребителят се задължава да се явява навреме на уточнените от водача сборни пунктове. Всички разходи, претърпени от Потребителя, поради закъснение или неявяване и последващо изпускане на автобуса, самолета, кораба, влака или съответното превозно средство са изцяло за негова сметка, независимо от причината за закъснението. 

35. Туроператорът се задължава да предостави, в съответствие с условията на настоящите Общи условия и Договора с Потребителя, туристическите услуги, заплатени от Потребителя, независимо от това, дали тези услуги се изпълняват от него, или от други доставчици на туристически услуги.

* Туроператорът не носи отговорност за услуги, които Потребителят е закупил индивидуално, когато услугата не е част от туристическия пакет, за който Туроператорът отговаря;

* Туроператорът не носи отговорност и за вреди, които Потребителят е нанесъл на трети лица по време на пътуването.

* Туроператорът не носи отговорност за неизпълнение на програмата, когато това се дължи на причини, които не могат да му се вменят във вина. Включително и когато обекти от програмата не могат да бъдат посетени по независещи от Туроператора причини.

36. Туроператорът е длъжен да окаже без необосновано забавяне подходящо съдействие на изпаднал в затруднение пътуващ, по-специално като:

* осигури полезна информация на пътуващия относно здравните услуги, местните власти и предоставянето на консулска помощ;

* окаже съдействие на пътуващия да осъществи междуселищни и/или международни комуникации и да намери алтернативни туристически услуги.

36.1. Когато затруднението на пътуващия е причинено умишлено или поради небрежност от самия него, Туроператорът може да изисква заплащането на разумна такса от пътуващия за оказаното съдействие.

37. В определени случаи Потребителят може да е задължен да има сключена застраховка „Медицински разходи при болест и злополука“, като тогава Туроператорът осигурява сключването на такава /включена в пакетната цена или срещу допълнително заплащане/.

* Потребителят се освобождава от задължението си, ако представи валидна полица за сключена дългосрочна застраховка "медицински разходи при болест и злополука на туриста", чийто период на валидност обхваща и периода на Договора за конкретното пътуване.

* По искане на Потребителя, Туроператорът може да го застрахова от други рискове по време на пътуването срещу допълнително заплащане.

38. За пътуванията в държави, за които се изискват визи за български граждани, Туроператорът може да съдейства на Потребителя, като му предоставя необходимите документи /резервации, ваучер, билети и др./.

* По искане на Потребителя, Туроператорът може да подготвя и внася документите му в съответните дипломатически служби. В този случай Потребителят е длъжен да представи на Туроператора изискуеми от съответната служба документи, както и да заплати таксите за визата.

* Непредоставянето на документите и неизплащането на таксите или неявяването в съответната дипломатическа служба на лично интервю, ако е необходимо, се счита за отказ от пътуване по вина на Потребителя.

* Издаването на визи за съответната държава е в компетенцията единствено на съответната дипломатическа служба и не се гарантира от Туроператора.

39. Всеки Потребител, който придружава непълнолетно лице, носи солидарна и лична отговорност за поведението и състоянието му, като Туроператорът и неговите служители и/или представители изрично не поемат никаква отговорност относно грижите, контрола и/или надзора на непълнолетния.

40. При групово провеждане на Туристически пакети Туроператорът си запазва правото да анулира пътуването на всеки Потребител, чието поведение е такова, че причинява опасност, стрес, вреди, гняв сред останалите туристи в групата, има криминални прояви или причинява сериозни неудобства на служители на Туроператора или негови партньори, или по какъвто и да е друг начин с поведението си прави невъзможно безпрепятственото протичане на пътуването. В такъв случай Туроператорът не носи никаква отговорност за прекратяването на пътуването на виновното лице.

VI. Изменения на Договора за Туристически пакет

41. Правилата на този раздел се прилагат само в случаите на Договор за туристически пакет.

42. Когато преди началото на изпълнение на туристическия пакет Туроператорът направи значителна промяна в някоя от съществените клаузи на Договора, той е длъжен да уведоми незабавно Потребителя:

42.1. „Съществени клаузи“ от Договора за туристически пакет са: цената, датата на тръгване и пристигане, продължителността на престоя, маршрутът на пътуването, видът на използвания транспорт, местоположението, видът и категорията на местата за настаняване, специфичните изисквания на Потребителя, приети от Туроператора, както и други условия, съгласно чл. 82, ал. 1, т. 1 от Закона за туризма.

42.2. Замяна на хотела или заведение за хранене и развлечение от същата или по-висока категория или класа не се счита за значителна промяна на Договора.

43.3. В такива случаи Потребителят има право: 

* Да приеме промените, което се удостоверява с допълнително споразумение към договора и което уточнява тяхното отражение върху цената.

* Да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение. 

43.4. Потребителят трябва да уведоми Туроператора за своето решение по т. 43.3. в срок от 3 дни от получаване на уведомлението по предходния член, но не по-късно от началната дата на пътуването.

43.5. Ако Потребителят не уведоми Туроператора за своето решение по т. 43.3. в 3-дневния срок по предходната алинея, Туроператорът ще счита, че предложените промени са приети и Потребителят губи правото си да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение.

44. В случай, че Потребителят избере да се откаже от Договора по т. 43.3., предложение второ, той има право:

* Да приеме друг пакет от същото или по-високо качество, когато Туроператорът е в състояние да му предложи такова, или

* Да приеме туристически пакет от по-ниско качество, като в този случай Туроператорът или туристическият агент е длъжен да възстанови на Потребителят разликата в цената между отмененото и предложеното пътуване, или

* Да прехвърли правата си по договора за туристически пакет на трето лице, без това да включва тези права, които са непрехвърлими – визи, свидетелства и др., и тези, за чието прехвърляне се изисква съгласието и на други лица, освен Туроператорът;

* Да му бъдат възстановени платените от него суми по договора в 14-дневен срок от датата, на която Туроператорът е получил уведомлението за отказ, ако договорът не е прехвърлен и не е приет друг пакет със същото, по-високо или по-ниско качество.

45. Туроператорът има право на увеличение на цената на туристическия пакет, единствено при увеличение на:

45.1. Цената на превоза на пътници, което е вследствие на промяна в цената на горивото или на други източници на енергия;

45.2. Размера на данъците или таксите върху включените в договора туристически услуги, наложени от трета страна, която не участва пряко в изпълнението на туристическия пакет, включително туристически такси, такси за кацане или такси за отвеждане към или за слизане от борда на пристанища и летища;

45.3. Обменните курсове, отнасящи се за туристическия пакет.

46. Увеличението на цената трябва да отговаря на следните условия:

46.1. Увеличението на цената трябва да бъде икономически обосновано и да съответства на изменените разходи;

46.2. Цената се увеличава с толкова, колкото е поскъпнала от момента на сключване на Договора себестойността на предлаганата от Туроператора услуга, без да се увеличава печалбата;

46.3. Увеличаване на цената с повече от 8% се счита за съществено изменение на договора;

46.4. Туроператорът е длъжен да уведоми Потребителя за увеличението най-късно до 20 дни преди началната дата на туристическия пакет, като уведомлението може да е по e-mail или на друг траен носител и да съдържа обосновка за увеличението, написана по ясен и разбираем начин.

46.5. Потребителят има право да поиска съответно намаление на цената, ако стойностите по предходния член са се намалили.

47. Туроператорът си запазва правото да прави промени в началния час и място на тръгване и часа на пристигане, когато пътната обстановка или поведението на превозвача го налагат. 

48. Туроператорът може да изменя договорените с Потребителя места за настаняване, ако, поради независещи от него причини, нощувките при тях са невъзможни. Туроператорът гарантира в такива случаи да ангажира места за настаняване, с равностойни или по-добри условия и разположение.

49. При организирани групови пътувания Туроператорът си запазва правото на промени в последователността на изпълнение на програмите, когато това се налага за по-добро им протичане.

50. Туроператорът има право да изменя и други несъществени клаузи от Договора, когато интересите на Потребителите налагат това.

51. В случай, че по време на пътуването стане невъзможно изпълнението на значителна част от услугите, Туроператорът предприема всички подходящи мерки за продължаване на пътуването, без това да е свързано с допълнителни разходи за Потребителя, и го обезщетява при наличие на разлика между уговорените и действително предоставените услуги.

51.1. Когато не е възможно да се вземат подходящи мерки по предходното изречение или те не се приемат от Потребителя поради основателна причина, Туроператорът е длъжен да:

* осигури транспорт до началния пункт на пътуването или до друго договорено място, без това да е свързано с допълнителни разходи за Потребителя, и

* обезщети Потребителя за нанесените вреди.

51.2. Ако невъзможността да се продължи пътуването е по причина, която се дължи на Потребителя, Туроператорът има задълженията по този член, но разноските са за сметка на Потребителя.

52. Ако по желание на Потребителя трябва да бъдат предприети промени в Договора за туристически пакет или условията на пътуването след неговото потвърждаване, той трябва да компенсира Туроператорът за направените допълнителни разходи, възникнали в следствие на промяната.

53. В разумен срок преди началото на изпълнение на туристическия пакет, но не по-малко от 7 дни преди датата на отпътуване, Потребителят има право да прехвърли правото да ползва пътуването по пакета на трето лице, различно от записаното до момента.

53.1. В случай, че има такова желание, Потребителят трябва да го заяви чрез съобщение по подходящ начин на обявените адреси и точки за контакт на Туроператора или неговите Агенти.

53.2. Прехвърлянето става факт, когато заявката на Потребителя за промяна е одобрена от Туроператора и Потребителят е уведомен за това.

53.3. Ако прехвърлянето коства допълнителни разноски, те трябва да се платят от Потребителя преди изменението на Договора.

54. Смяната може да бъде отказана, ако другото лице не отговаря на изискванията за пътуването или ако участието му е в противоречие със законови разпоредби, с морала или ако не бъдат заплатени допълнителните разноски, възникнали в следствие на промяната.

55. Всички промени по Договора, включително и отказ от пътуването се документират на траен носител, който може да бъде хартия, e-mail или по друг подходящ начин.

VII. Анулации и отговорност

56. Ако Потребителят е внесъл депозит, но не е извършил останалите плащания в определените срокове, посочени в Договора, пакетът се смята за анулиран по вина на Потребителя.

57. При туристически пакети Туроператорът може да отмени пътуването, ако не е набран необходимият брой участници, посочени в Договора или ако отмяната се дължи на непреодолима сила /военни действия, терористични актове, стачки, епидемии, бедствия и др./ 

58. Когато пътуването не може да бъде осъществено поради липса на достатъчно записани участници, Туроператорът се задължава да уведоми Потребителя в срок, както следва:

* 20 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет – в случай на пътувания с продължителност по-голяма от 6 дни;

* 7 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет – в случай на пътувания с продължителност от два до 6 дни;

* 48 часа преди започването на изпълнението на туристическия пакет – в случай на пътувания с продължителност по-малка от два дни.

59. В случаите по предходните 2 члена Туроператорът не носи отговорност за изпълнението на договора като връща на Потребителя всички платени суми, без тази част от тях за извършените невъзстановими разходи /платени застраховки, глоба за върнати билети, визови такси и др./. Извършените невъзстановими разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.

60. Туроператорът не носи отговорност по неизпълнение или неточно изпълнение на договор за туристически пакет или друга туристическа услуга и не дължи неустойки, ако причините за това се дължат на:

60.1. Потребителя, т.ч. неявяване от негова страна на определено за отпътуване място и време;

60.2. Действия на трето лице, несвързано с изпълнението на договора, които не могат да се предвидят или избегнат;

60.3. Непреодолима сила или събитие, което не може да бъде предвидено или избегнато от страна на Туроператора и неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на задълженията им. За непреодолима сила или събитие се считат: забавяне на гранични пунктове, усложнена обстановка по пътищата вкл. стачки от страна на авиолинии, фериботни компании и други, всякакъв род проверки на гранични пунктове, проведени от контролните органи, отнемащи време в повече от предвиденото, оказване на медицинска помощ на турист от организирана група и други изключителни обстоятелства. При тези случаи Туроператорът си запазва право на промени в програмата и на действия според конкретната ситуация, без да дължи неустойки за това.

61. Отговорността на Туроператора за вреди, претърпени от Потребителя в следствие на неизпълнение на договора за туристически пакет се ограничава, както следва:

61.1. Туроператорът отговаря за вреди в максимален размер до 3 пъти стойността на туристическия пакет, изчислен за 1 турист;

61.2. когато отговорността на контрагентите на Туроператора за вреди, причинени от неизпълнението или неточното изпълнение на услуги по договора, е ограничена от международни договори, ратифицирани, обнародвани в „Държавен вестник“ и влезли в сила за Република България, то и отговорността на Туроператора се ограничава в съответствие с разпоредбите на тези договори;

61.3. ограничаването на отговорността на Туроператора не важи при претърпени телесна повреда или вреди, причинени умишлено или поради небрежност.

62. Потребителят може да прекрати договора по всяко време преди започването на изпълнението на туристическия пакет, след като заплати съответните разходи (неустойки) за прекратяване на договора, както описани в т. 75 от настоящите Общи условия.

62.1. В случай на отказ от пътуването или прекратяване на Договора по вина на Потребителя, Туроператорът възстановява платената сума за пътуването, като удържа таксите за отказ, които са посочени в Договора. Възможно е различните услуги, включени в пакета, да предвиждат различни такси за отказ и различни срокове, в които те се активират. В такъв случай, при отказ Потребителят ще дължи различна сума в зависимост от това кога от кои услуги се е отказал.

62.2. Потребителят има възможност да отмени (анулира) резервацията на място в офис на Туроператора или чрез изпращане на съобщение до посочения e-mail адрес на Туроператора.

63. Със сключването на Договора за туристически пакет, Потребителят декларира, че е запознат с възможността за сключване на застраховка „Отмяна от пътуване”, която може да покрие разходите за прекратяване на Договора за туристически пакет от страна на пътуващия.

VIII. Рекламации

64. Туроператорът носи отговорност за изпълнението на туристическите услуги, включени в Договора за туристически пакет, независимо от това, дали тези услуги се изпълняват от него, или от други доставчици на туристически услуги.

65. Отговорността на Туроператорът по чл. 90 и чл. 91 от Закон за Туризма касае само изпълнението на Договора за туристически пакет и не обхваща услуги, закупени на място от пътуващите. За последните – всички оплаквания на туристите трябва да бъдат предоставени на съответния доставчик, от който е закупена услугата.

66. Всички рекламации трябва да бъдат предявени от туриста на мястото на нарушението или без необосновано забавяне пред Туроператора или негов представител. Потребителят съставя протокол, в който се описват оплакванията му и те се предявяват на Туроператора.

* В такива случаи Туроператорът е длъжен да предприеме всички разумни мерки за констатиране и отстраняване на несъответствието между предоставената от него услуга и уговореното в Договора за туристически пакет.

67. В случай, че Потребителят не е удовлетворен, Туроператорът му предоставя възможност да потърси компенсация – чрез рекламация в писмена или устна форма до 14 дни от откриване на несъответствието.

68. Потребителят следва да предостави на Туроператора или негов турагент писмена рекламация по образец (или устна, чрез писмено протоколиране на изявлението на Потребителя от служител на Туроператора или негов турагент), съставения констативен протокол, подписан от представител на Туроператора, екземпляр от договора и други документи, доказващи претенцията му по основание и размер.

69. Туроператорът се задължава да отговори писмено в срок от 14 календарни дни след получаване на рекламацията.

70. В случай на отговорност на Туроператора за вреди, причинени от действията негов контрагент, Потребителят е длъжен да съдейства на Туроператора за предявяване на претенциите на Туроператора към контрагента.

* В такива случаи получените от Потребителя компенсации от контрагента се приспадат от дължимото от Туроператора на това основание.

* Това правило се прилага и при отговорност за връщане на заплатени суми, когато Потребителят вече е получил такива от контрагент на Туроператора като компенсация за неизпълнената услуга, за която се дължи връщане на платени суми.

71. Туроператорът не носи отговорност за вреди на Потребителя, в следствие на несъответствия между Договора за туристически пакет и предоставената услуга, ако:

* Не е бил уведомен своевременно от Потребителя;

* Е бил уведомен, но е отстранил несъответствието, преди да произтекат каквито и да е вреди за Потребителя;

* Отстраняването на несъответствието е било невъзможно;

* Отстраняването на несъответствието е било свързано с непропорционално високи разходи предвид степента на несъответствието и стойността на засегнатите туристически услуги;

* Когато липсата на съответствие се дължи на пътуващия.

IX. Неустойки

72. Ако Потребителят е внесъл депозит, но не е извършил останалите плащания в определените срокове, посочени в Договора, пакетът се смята за анулиран по вина на Потребителя.

73. При туристически пакети Туроператорът си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всеки Потребител, чието поведение е такова, че причинява опасност, стрес, вреди, гняв сред останалите Потребители на пътуването, има криминални прояви или причинява сериозни неудобства на служители на Туроператора или негови партньори, или по какъвто и да е друг начин с поведението си прави невъзможно безпрепятственото протичане на пътуването. В такъв случай Туроператорът не дължи обяснение и неустойки на виновното лице.

74. При организирани групови пътувания Туроператорът може да отмени пътуването, ако отмяната се дължи на непреодолима сила /военни действия, терористични актове, стачки, епидемии, бедствия и др./ 

75. В случай на отказ от пътуването или прекратяване на договора по вина на Потребителя като неспазване на сроковете за депозит и доплащане, неспазване на срока на представяне на необходимите документи, представяне на нередовни документи или отказ от пътуване или при друго виновно поведение на Потребителя, което би довело до анулиране на туристическия пакет, ако не е уговорено друго в индивидуалния договор между страните, Туроператорът възстановява платената сума за пътуването, като удържа неустойка, в зависимост от оставащия срок преди началото на пътуването, както следва:

* До 60 дни преди началната дата на Услугата – Неустойка в размер на 30% от общата стойност на Договора;

* От 59 дни до 31 дни преди началната дата на Услугата – Неустойка в размер на 50% от общата стойност на Договора;

* При по-малко от 31 дни преди началната дата на Услугата – Неустойка в размер на 100% от общата стойност на Договора.

76. Когато в пакета са включени самолетни билети, описаните по-горе такси не могат да противоречат на анулационните условия на авиопревозвача. В такъв случай удържаните от самолетната компания суми ще се считат за невъзстановими от Туроператора и ще бъдат калкулирани към таксата за прекратяване, както е описано в т. 75. Извършените невъзстановими разходи се удостоверяват с надлежно оформени документи.

77. В случаите на удържане на такса за прекратяване по вина на Потребителя, ако за пакета е платено с ваучер, издаден като компенсация за отменено пътуване, то таксата за прекратяване не може да бъде по-малко от размера на депозита, независимо кога е анулирано пътуването.

78. Останалата след съответните удръжки сума се възстановява на Туриста по посочената банкова сметка, в срок от 14 работни дни.

79. В случай на отмяна на пътуването и прекратяване на Договора от страна на Туроператора, той възстановява платената сума за пътуването, а, ако отмяната е по причина, за която той отговаря, Туроператора допълнително изплаща следните неустойки:

* от деня следващ деня на сключване на Договора до 60 календарни дни преди датата на тръгване за самолетните програми и до 30 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 2 % от пакетната цена на туристическия пакет;

* от 59 до 30 календарни дни преди датата на тръгване за самолетните програми и от 29 до 10 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 3 % от пакетната цена на туристическия пакет;

* от 29 до 14 календарни дни преди датата на тръгване за самолетните програми и от 9 до 5 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации – 5% от пакетната цена на туристическия пакет;

* под 14 дни календарни за самолетните програми и под 5 дни преди датата на първа услуга за всички останали резервации - 7% от пакетната цена на туристическия пакет.

80. За резервации и сключени Договори за туристически пакети в последния момент (last minutes) се прилагат съответните разпоредби на Закона за Туризма, като при отказ от пътуване на Потребителя неустойката винаги е в размер на общата цена на туристическия пакет.

X. Условия при закупуване на индивидуални туристически услуги

81. За резервации, цени и плащания, сключване на договор, анулации, неустойки и рекламации по Договор за индивидуална туристическа услуга се прилагат съответно настоящите условия за Договор за туристически пакет, освен ако не е предвидено друго в този раздел или в индивидуалния договор между страните.

82. Крайната цена при резервация на настаняване се отнася за избраните от Потребителя брой и видове стаи, посочения период на настаняване и като правило не включва местни такси. Тези такси се заплащат от клиентите на рецепцията на хотела.

83. Туроператорът не носи отговорност за вреди, причинени от непреодолима сила или събитие, което не може да се предвиди или избегне от страна на Туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения.

84. Туроператорът не носи отговорност, не обезщетява и не компенсира Потребителите, които са се отказали от ползването на услугата или на част от нея.

85. Извън случаите на Договор за туристически пакет, предлаган от Туроператора, при посредничество за закупуване на самолетен билет цялата цена се заплаща в пълен размер до 24 часа след потвърждението.

86. Всеки билет е обвързан с конкретни условия за ползване, неустойки за промяна на име, дата, полет и др. При закупуване на самолетен билет сроковете за анулации и неустойки описани в Общите условия на Туроператора не се прилагат.

87. Освен ако в индивидуалния договор не е посочено друго, се прилагат следните условия при настаняване:

* Третото легло е допълнително, като в повечето хотели е тип разтегателен диван и е подходящо за ползване предимно от деца.

* Настаняването в хотелите при пристигане се извършва след 14.00 часа, а освобождаването на стаите до 12.00 часа и е в зависимост от условията на всеки хотел. Преди настаняване или след напускане съобразно обявените часове и съгласно правилата на всеки хотел не се ползват никакви услуги в хотелите или същите се ползват срещу допълнително заплащане.

* Настаняване в специфична хотелска част, специфичен вид стая или със специфична гледка се извършва само в случаите, когато за това е заплатено предварително на Туроператора.

* Хотелът си запазва правото да прави промени в концепцията си, без да уведомява предварително Туроператора за наложените промени.

88. Туроператорът не носи отговорност, в случай че:

* Стая с изглед към море е частично преградена от дървета, друга растителност или с ограничена гледка.

* Хотел, описан като разположен на първа линия на брега, е разделен от плажната ивица с алея или улица.

89. При отказ от пътуване от страна на Потребителя не се възстановяват сумите за вече издаден самолетен билет без значение от това към кой момент е направен отказът и колко време остава до датата на полета.

90. Цената на летищните такси подлежи на препотвърждение до издаване на билета, като може да се повишава или понижава многократно, за което Туроператорът не носи отговорност.

XI. Авторски права и други права на интелектуална собственост

91. Цялото съдържание на Уебсайта, включително всички публикувани текстове, изображения, снимки, видео материали, статии, програмен код, са със запазени авторски права. Те принадлежат на Туроператора  и се намират под защитата на Закона за авторското право и сродните му права. Копирането и използването им представлява грубо нарушение на правата на Туроператора и на императивните разпоредби на българското законодателство.

92. Потребителят няма право да копира, съхранява, обработва, публикува, разпространява в първоначален или преработен вид, както и да използва по какъвто и да е друг начин текстовете, изображенията или други части от съдържанието на уебсайта.

93. Потребителят не придобива каквито и да е права или лицензии върху съдържанието на уебсайта, продуктите или марките на Туроператорът или трети лица.

94. Потребителят няма право на достъп до програмния код на Уебсайта и няма право да го копира или модифицира по какъвто и да е начин. Всеки опит на Потребителя за достъп, копиране или промени в програмния код на платформата се считат за грубо нарушение на настоящите Общи условия и на правата на Туроператора.

95. В случай на неизпълнение на горните условия, Туроператорът има право незабавно да прекрати ползването на Уебсайта от Потребителя без уведомление, предизвестие или обезщетение, както и да иска обезщетение за всички нанесени вреди и пропуснати ползи от действията на Потребителя.

96. Домейнът „sineva.bg“ е собственост на Туроператора. Използването на тази търговска марка, домейн или име, пряко или косвено (като например, но не само чрез мета таговете и други техники за индексиране или търсене в интернет) без предварително писмено разрешение от Туроператорът е забранено и се наказва според закона.

97. Забраните за нарушаване на авторските и другите права на интелектуална собственост на Туроператора са валидни за всички трети лица, независимо дали са регистрирани в Уебсайта и/или имат профил, като при нарушение Туроператорът има право на обезщетение за всички нанесени вреди и пропуснати ползи от действията на третите лица.

XII. Разни

98. Договорите за туристически пакети и отделни услуги могат да бъдат изменяни, допълвани или анулирани чрез допълнителни писмени споразумения между страните или на основанията, предвидени в тези Общи условия (ОУ) и българското законодателство.

99. Писмената форма се счита спазена, както при традиционни писмени форми, така и при електронните форми, предвидени в настоящите ОУ и допустими от българското законодателство, включително – чрез използването на Интерфейса на Уебсайта.

100. При спор между страните, Туроператорът поема задължението да предприеме мерки за доброволно уреждане на спора, включително чрез възможности за рекламации, сигнали, жалби, петиции и други отправени от Потребителя до него. Ако Потребителят не е удовлетворен от рекламацията, може да се обърне към следните институции за алтернативно разрешаване на спорове:

* Обща помирителна комисия към КЗП, адрес: гр. София 1000, пл. Славейков № 4А, тел. 02/ 9330 517, e-mail: adr.sofia@kzp.bg;

* Електронната платформа на Европейската комисия за онлайн решаване на потребителски спорове, която е достъпна на следния адрес: https://ec.europa.eu/odr.

101. В случай, че страните не могат да разрешат възникнал спор помежду си по извънсъдебен ред, компетентен да се произнесе ще бъде компетентния български съд при приложение на съответните норми на българското право.