Общи условия за туристически пакет

Анулации и неустойки:

1. Потребителят има право да анулира резервацията си, при което му се удържат следните неустойки според момента на отказ:

а) до 60 дни преди датата на настаняване - неустойка в размер на 100 лв на стая;

б) от 59 дни до 30 дни преди датата на настаняване - неустойка в размер на депозита;

в) от 29 дни до 15 дни преди датата на настаняване - неустойка в размер на 70% от общата стойност на договора;

г) при по-малко от 15 дни преди датата на настаняване - неустойка в размер на 100% от общата стойност на договора.

2. Остатъкът от внесената сума, след приспадане на дължимите неустойки, не се възстановява и остава под формата на ваучер за нови резервации, направени в период до 12 месеца от момента на отказа.

3. За всяка промяна относно резервацията (период, хотел, транспортно средство или име на пътуващ), след първоначалното записване, се удържа такса обслужване в размер на 50 лв. Не важи при промяна на всички имена в стая, което хотелът приема като нова резервация и се таксува по актуални ценови условия. Всяка промяна по резервация се таксува и заплаща по актуалните към момента на промяна ценови условия.

4. При анулация на пътуването поради болест или други лични причини, свързани с Потребителя, същият дължи на Туроператора неустойка в съответствие със сроковете на анулация и в размерите по т.10.1. Туроператорът има право да удържи стойността на начислената неустойка от извършените плащания по договора.

5. В случай, че Потребителт прекрати своята почивка /екскурзия/ през времетраенето й по свое желание, всички допълнителни разходи, включително и транспортните, са за негова сметка. В този случай не може да има претенции за връщане на част от стойността на заявените услуги.

6. Неявяване на туриста на мястото на тръгване, мястото на настаняване или нарушението на срока за доплащане от страна на туриста се счита за отказ от пътуване. В тези случаи влизат в сила посочените при отказ от пътуване неустойки.

Застраховки:

1. Застрахователят, с когото Туроператорът е сключил застрахователен договор по чл. 97 от Закона за туризма е ЗК „Лев Инс“ АД, гр. София, бул. „Симеоновско Шосе“ №67А, ЕИК 121130788, тел. +359 2 8055333, www.lev-ins.com, с полица № 13052310000221 / 04.04.2023 г. и застрахователна сума 50 000 лв.

1.1. Застрахователното покритие включва отговорността на Застрахования за вреди, причинени на Потребители на организирани групови и индивидуални туристически пътувания с обща цена (организирани пътувания) вследствие неразплащане от страна на Застрахования с негови контрагенти и доставчици, включително при негова несъстоятелност както следва:

а) възстановяване на платените суми от Потребителя по договора за организирано пътуване преди започване на пътуването;

б) заплащане на разликата в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от услугите, уговорени в договора;

в) заплащане на разходите, свързани с връщане на Потребителя до началния пункт на пътуването;

г) заплащане на разноски за уреждане на претенции, направени с изричното писмено съгласие на Застрахователя.

1.2. Застраховката покрива само вреди в резултат на настъпили рискове, посочени в Раздел I т.2 от Специалните условия на Застрахователя, понесени от Потребител(и) на организирани пътувания в цял свят.

1.3. Когато в договора за организирано туристическо пътуване е предвидено ограничаване на отговорността на Туроператора, отговорността на Застрахователя за един потребител се ограничава до този лимит по раздел I т.2.1, 2.2 и 2.3 от Специалните условия на Застрахователя, но не повече от размера на сумите на отговорност на Застрахования.

2. Туроператорът предлага на Потребителя сключването на доброволна или задължителна застраховка „медицински разходи при болест и злополука на туриста" от името и за сметка на лицензиран застраховател при пътувания извън страната. Задължителната застраховка може да не се сключи, когато Потребителят представи пред Туроператора валидна полица за сключена дългосрочна застраховка „медицински разходи при болест и злополука на туриста", чийто период на валидност обхваща и периода на договора за конкретното пътуване. В този случай Туроператорът прилага копие от застрахователната полица към договора по чл. 84, ал. 1 от Закона за туризма.

3. Туроператорът предоставя на Потребителя информация за условията за сключване на доброволна или задължителна застраховка за покриване на разходите за съдействие, включително репатриране на пътуващия в случай на злополука, болест или смърт, към ЗД „Евроинс“ АД, гр. София, бул. „Христофор Колумб“ № 43, ЕИК 121265113, тел. +359 2 9651525, www.euroins.bg.

4. Съгласно Общите условия по застраховка „медицински разходи при болест и злополука на туриста", задължение на Потребителя при настъпване на застрахователно събитие е да уведоми асистиращата компания незабавно чрез обаждане на телефона, посочен на полицата и в инструкциите, давани на клиентите, както и да изпълни всички указания на асистиращата компания, представител на Застрахователя. Само след непосредствено информиране на застрахователната компания и координирането от нейна страна на Вашите действия, ще Ви бъде предоставено безплатно /или с последващо компенсиране на разходитe/ обслужване в съответствие със застрахователната полица. Потребителят е длъжен да предостави на Застрахователя при поискване пълна информация за настъпилото събитие и да съдейства за изясняване на обстоятелствата и фактите, касаещи застрахователното събитие.

5. Потребителят потвърждава, че е запознат с условията на застраховка „медицински разходи при болест и злополука на туриста", която Туроператорът предлага.

6. Потребителят има възможност при свое желание и допълнително заплащане да сключи допълнителна доброволна застраховка “Отмяна на пътуване” по чл. 82, ал. 1, т. 8 от ЗТ, покриваща разходите за анулиране на пътуването поради здравословни причини на пътуващия и негови близки, неотложно явяване на дело, съкращаване от работа и др. Стойността на застраховката се изчислява на база крайна дължима сума по договора. В зависимост от възрастта на туриста, стойността на застраховката е между 3% и 8% начислени върху крайната дължима сума по договора за организирано пътуване.

7. Туроператорът предоставя на Потребителя информация за условията за сключване на доброволна застраховка “Отмяна на пътуване” към ЗД „Евроинс“ АД, гр. София, бул. „Христофор Колумб“ № 43, ЕИК 121265113, тел. +359 2 9651525, www.euroins.bg.

8. Потребителят потвърждава, че е запознат с условията на застраховка „Отмяна на пътуване", която Туроператорът предлага.

Минимален брой участници:

При самолетен транспорт - 100 души; При автобусен транспорт - 35 души; При собствен транспорт - няма изискване. В случай че този брой не бъде набран, Потребителят ще бъде уведомен в следните срокове:

а) 20 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет - в случай на пътувания с продължителност по-голяма от 6 дни;

б) 7 дни преди започването на изпълнението на туристическия пакет - в случай на пътувания с продължителност от 2 до 6 дни;

в) 48 часа преди започването на изпълнението на туристическия пакет - в случай на пътувания с продължителност по-малка от 2 дни.

Програма на пътуване:

1. Самолетна програма:

Ден 1: Излитане от България с директен чартърен полет. Посрещане от фирмата партньор на туроператора. Трансфер до хотела. Настаняване. Нощувка.

Ден 2-7: Свободно време за плаж и почивка. Възможност за посещение на допълнителните екскурзии на място, предложени от фирмата партньор, които се заявяват и заплащат на място.

Ден 8: След закуска освобождаване на стаите и трансфер до летището за директен чартърен полет до България.

2. Автобусна програма:

Ден 1: Отпътуване от България следобед с автобус. Пристигане на следващия ден в избрания хотел. Настаняване. Нощувка.

Ден 2-8: Свободно време за плаж и почивка. Възможност за посещение на допълнителните екскурзии на място, предложени от фирмата партньор, които се заявяват и заплащат на място.

Ден 9: След закуска освобождаване на стаите и отпътуване от хотела. Пристигане на следващия ден преди обяд в България.

3. Собствен транспорт:

Програмата на пътуване се определя индивидуално от всеки клиент.